Online marketing

Waarom we onze blog verhuisden?

Sparkling Arrow_blog

Toen we met Sparkling Arrow begonnen hadden we drie goede redenen om een blog op www.blogspot.com te beginnen.

  1. We wilden zoveel mogelijk met gratis programma’s, tools etc. werken, niet omdat we niet in ons project wilden investeren, maar om te zien of het kon.
  2. We hadden het plan om te bloggen over het opstarten van een onderneming, over onze twijfels, bedenkingen, de uitdagingen waarmee we geconfronteerd worden…
  3. We hadden toen nog geen domeinnaam of eigen website. We konden ons ondernemersverhaal dus nergens kwijt… tenzij we snel een blog maakten.

En dat deden we dan maar eind 2018.

Nu bijna tweeënhalf jaar later hebben we toch beslist om onze blog te verhuizen naar onze website. Noem het gerust voortschrijdend inzicht of een leerproces. Omdat we nog altijd de ambitie hebben beginnende ondernemers te inspireren met ons verhaal, doen we graag uit de doeken waarom we onze blog verhuizen.

  • Trafiek. Onze blog heeft wel wat bezoekers. En ja, we verwijzen daar wel naar onze website, maar bijzonder veel trafiek van blog naar site (waar we bezoekers uiteindelijk heen willen sturen) is er niet. Het is als het ware de klik te veel. Wanneer onze blog op sparklingarrow.be staat, gaan mensen die onze blogberichten lezen misschien getriggerd worden om ook op de andere pagina’s een kijkje te nemen.
  • Trafiek Een blog moet je seeden, zoals dat heet in marketingjargon: ervoor zorgen dat mensen je blogberichten lezen, door ernaar te verwijzen op sociale media, in je nieuwsbrief, in de handtekening van je e-mails… We deden dat nauwelijks omdat we op sociale media vooral over ons vak berichten. Terwijl onze blog over iets heel anders gaat… Hé, het perfecte bruggetje naar de volgende twee punten.
  • Thema. Oorspronkelijk was onze blog opgevat als een thematische blog (startende ondernemers inspireren met ons startersverhaal dus). Straks zijn we drie jaar bezig met Sparkling Arrow. Ons verhaal is nauwelijks nog een startersverhaal te noemen.
  • Thema bis. Als we heel eerlijk zijn vinden we het opzet nu ook wat beperkend. Als we nog eerlijker zijn was het ultieme argument waarom we onze blog thematisch willen ‘opentrekken’, dat we willen bloggen over onze favoriete podcasts.
  • Vindbaarheid. Een blog op je website, zorgt er ook voor dat je website regelmatig gevoed wordt met nieuwe content. Als je op je homepage dan ook nog eens verwijst naar je nieuwe blogberichten, wordt ook die regelmatig geüpdatet. Google ziet dat graag en zal je site hoger ranken. Je website scoort beter in de zoekresultaten en wordt beter gevonden.

Niets dan goede redenen dus om onze site te verhuizen naar deze website. 

Neem gerust een kijkje via het hoofdmenu en volg Sparkling Arrow op LinkedIn, zo blijf je zeker op de hoogte van nieuwe blogberichten.