Sparkling Arrow blogt

Op deze plek schrijven zaakvoerders Elke en Bjorn over wat zich afspeelt achter de schermen van een startende onderneming, over hun twijfels, bedenkingen, fouten, kleine en grote overwinningen, successen… in de hoop dat hun verhaal startende ondernemers kan inspireren en helpen bij het opstarten van een eigen business.

Daarnaast zullen we het ook over ons vak hebben natuurlijk: marketing, communicatie, sociale media… En wie weet wordt wel af en toe wel eens persoonlijk en schrijven we ook over onze andere passies zoals lopen, wielrennen, literatuur, podcasts…

Een consistente contentstrategie op LinkedIn
Online marketing

Een consistente contentstrategie op LinkedIn

LinkedIn is waarschijnlijk het meest invloedrijke professionele online platform. Het is een krachtige plek voor professionele connecties, kennisdeling en merkopbouw....
Meer informatie
7 tips om je website te optimaliseren voor zoekmachines
Online marketing

7 tips om je website te optimaliseren voor zoekmachines

SEO, ofwel Search Engine Optimization, is de sleutel tot het vergroten van je online zichtbaarheid en meer bezoekers naar je...
Meer informatie
Vertrouw op data, niet op je buikgevoel
Online marketing Sparkling Arrow

Vertrouw op data, niet op je buikgevoel

We krijgen heel vaak te horen dat inspanningen op het vlak van marketing en communicatie niet renderen. Bedrijven doen veel...
Meer informatie
Dag van de ondernemer
Ondernemen

Dag van de ondernemer

Precies vier jaar geleden hadden we onze eerste, aftastende zakenlunch. Op de Dag van de Ondernemer, kon het symbolischer? Die...
Meer informatie
Een businessplan, heb je dat echt nodig?
Ondernemen

Een businessplan, heb je dat echt nodig?

Toen ik in 2009 als zelfstandig copywriter aan de slag ging, had ik – achteraf gezien – hoegenaamd geen plan....
Meer informatie
Time flies… when you’re having fun
Ondernemen Sparkling Arrow

Time flies… when you’re having fun

We waren ons er heel goed van bewust. Meer nog: het is iets waarvoor we al onze klanten waarschuwen. Maak...
Meer informatie
Betalen voor een domeinnaam?
Ondernemen

Betalen voor een domeinnaam?

De missie van Sparkling Arrow is tweezijdig. In de eerste plaats willen we ondernemingen helpen hun communicatiedoelstellingen op een efficiënte...
Meer informatie
Vergeet de pers niet!
Ondernemen

Vergeet de pers niet!

Wees zelfbewust. Je bent je bedrijf begonnen omdat je ervan overtuigd bent dat jouw idee of project uniek is, toch?...
Meer informatie
Onze 6 favoriete podcasts
Sparkling Arrow

Onze 6 favoriete podcasts

Podcasts are here to stay. Ze worden steeds vaker ingezet als contentmarketingtool omdat ze natuurlijk heel geschikt zijn om op...
Meer informatie
Netwerken is ook werken
Ondernemen

Netwerken is ook werken

Zo, daar sta je dan. Je zaak is gelanceerd en de ‘hele’ wereld weet het. Nu is het zaak om...
Meer informatie
Je klant om een aanbeveling vragen: 6 tips
Ondernemen

Je klant om een aanbeveling vragen: 6 tips

Heb je net zoals wij, je eerste (en volgende) klanten blij gemaakt? Dan moet je dat verzilveren. Want je kan...
Meer informatie
Waarom we onze blog verhuisden?
Online marketing

Waarom we onze blog verhuisden?

Toen we met Sparkling Arrow begonnen hadden we drie goede redenen om een blog op www.blogspot.com te beginnen. We wilden...
Meer informatie
Jippiejajee, Sparkling Arrow wordt twee!
Sparkling Arrow

Jippiejajee, Sparkling Arrow wordt twee!

Daar is de lente, daar is de zon, daar is de tijd om een round-up te maken van het tweede...
Meer informatie
Over lekkende kranen en afwijken van je pad
Ondernemen

Over lekkende kranen en afwijken van je pad

‘Bij de loodgieter thuis lekken de kranen’, hoorde ik onlangs iemand zeggen tijdens een meeting. Als geen ander begreep ik...
Meer informatie
What’s in a name? Handelsnaam, merknaam, vennootschapsnaam
Ondernemen

What’s in a name? Handelsnaam, merknaam, vennootschapsnaam

Toen we ondertussen iets meer dan een jaar geleden Sparkling Arrow boven de doopvont hielden, hadden we een belangrijke beslissing te nemen:...
Meer informatie
Waarom we niet op Twitter of Facebook zitten
Online marketing

Waarom we niet op Twitter of Facebook zitten

“Tiens, jullie zijn toch ook social media experts? Waarom zitten jullie dan enkel op LinkedIn en niet op Instagram, Snapchat,...
Meer informatie
Waarom we vanuit onze huiskamer werken
Ondernemen

Waarom we vanuit onze huiskamer werken

Het is in tijden van COVID19 een evidentie voor velen onder ons: we werken van thuis uit. Voor sommigen is...
Meer informatie
Michel deelt geen visitekaartjes uit
Ondernemen

Michel deelt geen visitekaartjes uit

Het lijkt een banale vraag, maar ik denk dat het vooral een vraag is waar startende ondernemers te weinig bij...
Meer informatie
Hoe bepaal je je prijzen?
Ondernemen

Hoe bepaal je je prijzen?

Met Sparkling Arrow hebben we ervoor gekozen om onze diensten te ‘productizen’. In een tijd waar producten ‘as a service’...
Meer informatie
3, 2, 1 … Start-up!
Ondernemen

3, 2, 1 … Start-up!

Precies 5 maanden geleden, op 1 november 2018, begonnen we met dit blog. Nu is het eindelijk voor echt. Enfin,...
Meer informatie
1 2