Sparkling Arrow blogt

Op deze plek schrijven zaakvoerders Elke en Bjorn over wat zich afspeelt achter de schermen van een startende onderneming, over hun twijfels, bedenkingen, fouten, kleine en grote overwinningen, successen… in de hoop dat hun verhaal startende ondernemers kan inspireren en helpen bij het opstarten van een eigen business.

Daarnaast zullen we het ook over ons vak hebben natuurlijk: marketing, communicatie, sociale media… En wie weet wordt wel af en toe wel eens persoonlijk en schrijven we ook over onze andere passies zoals lopen, wielrennen, literatuur, podcasts…

Onze 6 favoriete podcasts
Sparkling Arrow

Onze 6 favoriete podcasts

Podcasts are here to stay. Ze worden steeds vaker ingezet als contentmarketingtool omdat ze natuurlijk heel geschikt zijn om op...
Meer informatie
Netwerken is ook werken
Ondernemen

Netwerken is ook werken

Zo, daar sta je dan. Je zaak is gelanceerd en de ‘hele’ wereld weet het. Nu is het zaak om...
Meer informatie
Je klant om een aanbeveling vragen: 6 tips
Ondernemen

Je klant om een aanbeveling vragen: 6 tips

Heb je net zoals wij, je eerste (en volgende) klanten blij gemaakt? Dan moet je dat verzilveren. Want je kan...
Meer informatie
Waarom we onze blog verhuisden?
Online marketing

Waarom we onze blog verhuisden?

Toen we met Sparkling Arrow begonnen hadden we drie goede redenen om een blog op www.blogspot.com te beginnen. We wilden...
Meer informatie
Jippiejajee, Sparkling Arrow wordt twee!
Sparkling Arrow

Jippiejajee, Sparkling Arrow wordt twee!

Daar is de lente, daar is de zon, daar is de tijd om een round-up te maken van het tweede...
Meer informatie
Over lekkende kranen en afwijken van je pad
Ondernemen

Over lekkende kranen en afwijken van je pad

‘Bij de loodgieter thuis lekken de kranen’, hoorde ik onlangs iemand zeggen tijdens een meeting. Als geen ander begreep ik...
Meer informatie
What’s in a name? Handelsnaam, merknaam, vennootschapsnaam
Ondernemen

What’s in a name? Handelsnaam, merknaam, vennootschapsnaam

Toen we ondertussen iets meer dan een jaar geleden Sparkling Arrow boven de doopvont hielden, hadden we een belangrijke beslissing te nemen:...
Meer informatie
Waarom we niet op Twitter of Facebook zitten
Online marketing

Waarom we niet op Twitter of Facebook zitten

“Tiens, jullie zijn toch ook social media experts? Waarom zitten jullie dan enkel op LinkedIn en niet op Instagram, Snapchat,...
Meer informatie
Michel deelt geen visitekaartjes uit
Ondernemen

Michel deelt geen visitekaartjes uit

Het lijkt een banale vraag, maar ik denk dat het vooral een vraag is waar startende ondernemers te weinig bij...
Meer informatie
Hoe bepaal je je prijzen?
Ondernemen

Hoe bepaal je je prijzen?

Met Sparkling Arrow hebben we ervoor gekozen om onze diensten te ‘productizen’. In een tijd waar producten ‘as a service’...
Meer informatie
Dag van de ondernemer
Sparkling Arrow

Dag van de ondernemer

Precies een jaar geleden hadden we onze eerste, aftastende zakenlunch. Op de Dag van de Ondernemer, kon het symbolischer? Die...
Meer informatie
Een logo is belangrijker dan je (misschien) denkt
Sparkling Arrow

Een logo is belangrijker dan je (misschien) denkt

Een logo bedenken, maken of laten maken stond uiteraard op onze to-dolijst. Een logo is een essentieel onderdeel van de...
Meer informatie
1+1=3
Sparkling Arrow

1+1=3

Hoe komen twee succesvolle ondernemers (niemand zei dat we bescheiden moesten zijn) erbij om naast hun goed draaiende eigen zaak...
Meer informatie
Een sterke bedrijfsnaam vinden
Sparkling Arrow

Een sterke bedrijfsnaam vinden

Daar zaten we dan. We hadden onszelf één meeting – die we steevast, grappend maar ook wel ambitieus board meeting...
Meer informatie